a Animovaná tvorba - Vývoj hier

vedúci odboru:
Mgr. Lenka Šišuláková Mgr. Lenka Šišuláková

pedagógovia:
Mgr. art. Petra Cepková, ArtD. Mgr. art. Petra Cepková, ArtD. Mgr. Tomáš Kičina Mgr. Tomáš Kičina Mgr. Marek Hlavatý Mgr. Marek Hlavatý Mgr. Dominik Lopušný Mgr. Dominik Lopušný Mgr. art. Miriam Fulmeková Mgr. art. Miriam Fulmeková Alen Tatic Alen Tatic


FORMA ŠTÚDIA
denné pomaturitné vyššie odborné štúdium

VSTUPNÉ POŽIADAVKY NA ŠTÚDIUM
dosiahnuté úplné stredné všeobecné vzdelanie s maturitou alebo úplné stredné odborné vzdelanie s maturitou ISCED 3A

SPÔSOB UKONČENIA ŠTÚDIA
absolventská skúška

DOKLAD O DOSIAHNUTOM VZDELANÍ
vysvedčenie o absolventskej skúške absolventský diplom s právom používať titul DiS. (Diplomovaný špecialista)

POSKYTNUTÝ STUPEŇ VZDELANIA
vyššie odborné vzdelanie ISCED 5B (terciárne)

Odborný profil absolventa

ANIMOVANÁ TVORBA – VÝVOJ HIER
Kód odboru 8630 Q

Vedúca odboru: Mgr. Lenka Šišuláková
Konzultácie: zastupkynavos@ssus.sk, +421911316660

PRIJÍMACIE KONANIE:
1. termín: 11. 06. 2025, 10:00
2. termín: 03. 07. 2025, 10:00


Absolventi odboru Animovaná tvorba na Akadémii dizajnu so zameraním na vývoj hier získavajú komplexné vzdelanie, ktoré ich pripravuje na pôsobenie v hernom aj filmovom priemysle. Štúdium reflektuje aktuálne trendy a požiadavky trhu práce, pričom kladie dôraz na praktické skúsenosti a tímovú spoluprácu pod vedením odborníkov z praxe. Počas štúdia si absolventi osvoja teoretické znalosti z oblastí, ako sú marketing, podnikanie v kreatívnom priemysle a dejiny umenia. Zároveň získajú odborné zručnosti v hernom dizajne, 2D a 3D grafike, UX/UI dizajne, animácii, vizuálnych efektoch, herných naratívoch a concept arte. Študenti si osvoja aj prácu s hernými enginmi a projektovou dokumentáciou. Štúdium zahŕňa aktívnu účasť na exkurziách, herných konferenciách, game-jamoch a workshopoch, ktoré vedú odborníci z herného a filmového priemyslu. Tieto aktivity poskytujú priestor na budovanie kontaktov s profesionálmi, rozvoj schopností a prezentáciu vlastnej tvorby. Dôležitou súčasťou programu je práca s modernými technológiami, ktoré sú štandardom v hernom aj filmovom odvetví.


MOŽNOSTI PRACOVNÉHO UPLATNENIA ABSOLVENTA

Absolventi/-tky sú pripravení na kariéru v rôznych odvetviach tvorivého priemyslu. Môžu sa uplatniť v oblastiach ako filmová výroba, televízia, marketing, reklama, kreatívne štúdiá, vývoj hier a aplikácií, umelecká tvorba, vizuálne efekty, réžia, VFX, scrum master, animácia, grafika (2D/3D), 3D character rigger, scrum master, concept-artist, herný dizajnér, level dizajnér, UI/UX dizajnér, scenárista, špecialista na umelú inteligenciu, herný a filmový producent a mnoho ďalších. Sú schopní prispievať do filmových a vývojárskych tímov ako animátori, dizajnéri, režiséri či scenáristi. Počas trojročného štúdia získajú nielen teoretické znalosti, ale aj praktické skúsenosti, čo im umožňuje bezproblémový vstup do pracovného života alebo pokračovanie v ďalšom akademickom vzdelávaní.